Reclame en voor de TV eten…………….Oeps, wat smerig!

Wat zijn er toch een hoop irritante reclames.  maar vooral soms ook heel onsmakelijk en dus absoluut niet prettig,  zeker wanneer je net lekker zit te eten. Reclame terwijl je zit te eten? Ja, bij ons vaak wel. Aangezien wij zonder kinderen zijn, een gehaast en druk leven hebben en vaak pas laat eten, zitten wij regelmatig graag op de bank voor de televisie met ons bord op de overigens wel redelijk keurig gedekte salon tafel. Waarna we heerlijk onderuit zakken  met een bakkie koffie om even lekker uit te buiken voor de televisie. Dat is trouwens één van de weinige momenten dat we rechtstreekse T.V. kijken, met name het journaal. Wij geven er de voorkeur aan om heel selectief via programma gemist te kijken  (bij voorkeur in bed ‘s avonds laat) of opgenomen programma’s te bekijken. Wij vinden dat eten voor de televisie best wel prettig, ware het niet dat ik regelmatig heel snel de afstand bediening moet pakken om weg te zappen van weer zo een vreselijke reclame………….meestal snel zappend naar de andere zender met…… ook weer een reclame………..televisie 14
Die reclames, daar erger ik mij vaak aan . Ik ga het niet over de depressiviteit bij slap haar of de rimpels bij je ogen hebben,  die zijn gewoon te stom om te behandelen. Wel ga ik het hier hebben over de andere irritante, idiote of zelfs smerige reclames.

Bijvoorbeeld de kalknagel, niet echt iets waar je graag naar kijkt terwijl je een stuk vlees probeert weg te krijgen. Maar er is meer:televisie 18

Ook zo een lekkere binnenkomer is de “we gaan allemaal dood” reclame van Yarden, bezwerend gesproken door Adelheid, puttend uit eigen ervaring met haar moeder. Dat de dood vaak nog een taboe is, mensen hun uitvaart wensen vaak niet bespreken, dat Yarden daarom wil dat men na gaat denken daarover, dat snap ik. Het lijkt mij echter dat die mensen die er niet over na willen denken, laat staan praten of zich goed willen of kunnen verzekeren, toch niet luisteren of kijken, die zappen juist weg. Maar ik hoef daar niet te pas en te onpas mee geconfronteerd te worden, al helemaal niet  terwijl ik net heel ontspannen een lekker hapje van mijn vrolijke pudding neem. Maar goed, zappen we weer weg dan maar.televisie 24

Zappende naar een andere zender vallen we regelmatig met onze neus in de reclame voor het verfrissen en het herstel van de zuurgraad van de vagina. Dat is ook zo iets, neem je net een lekker hapje yoghurt en dan komt die weer voorbij zetten. Als je de reclame moet geloven, dan hebben alle vrouwen last van afscheiding, jeuk, geurtjes etc.  Daarom moet je het in je tas meenemen en te pas en te onpas gebruiken voor een fris gevoel. Er is zelfs een gel met menthol, dan ruikt je kruis straks nog frisser als je pas gepoetste tanden? Tot mijn grote verbazing roept zo een mens ook nog heel enthousiast  “mijn intimiteit, mijn Chilly”.  Mijn yoghurt smaakt meteen een stuk minder lekker.Televisie 25

Met een beetje pech komt er vervolgens weer een reclame van Always Infinity maandverband voorbij zetten, een merk waar van je volgens de reclame opeens heel sportief lijkt te worden, want wanneer je dat gebruikt kun je opeens sporten, dat wil je niet weten, je kan zo op het doel bij het Nederlandse elftal. Detail;  dit maandverband kan 10 keer zijn eigen gewicht absorberen, raar idee,  hangt dan je kruis van je sportbroekje opeens halverwege je dijbenen of zo? Zal toch niet? Maar goed, daar zit ik met mijn levendige fantasie dan wel weer ongewild naar te kijken, ondertussen mijn aardappeltje in de ketchup dippend.televisie 21

Maar de allerergste vind ik die reclame van Tena light, OMG ik vind dat zo irritant, stupide en heel eerlijk, ook nog onsmakelijk tegelijk! Die malle overdreven muts in die cabrio die roept “C’est la vie” wanneer ze aangeeft absoluut geen last te hebben van het haar dat in haar gezicht waait.  O gut, o gut. het is je wat!  Vervolgens, parkeert ze bij een soort landhuis en terwijl er een soort van bedienden om haar heen lopen, tilt ze zelf iets uit  de auto en laat daarbij blijkbaar haar urine deels lopen.  Vervolgens vertelt ze trots dat ze een “oeps” momentje had  en deelt deze info met de bedienden om haar heen en nog erger, ook met ons de kijkers. Daarbij de Tena die ze daarvoor gebruikt tonend.  Mevrouw lijkt wel trots op haar “oeps” momentjes, ze vertelt daarbij ook nog eens heel vrolijk dat iedereen dat wel eens heeft. O, ja?

En zo, ja,  moeten wij dat dan ook allemaal weten? Zo een domme en belachelijke reclame! Mooi product, fijn voor die vrouwen die er wel eens last van hebben,  maar idioterie ten top door alle vrouwen te beschuldigen van zeer regelmatige Oeps momentjes. Je zou je bijna gaan afvragen of je wel normaal bent wanneer je ze niet of praktisch nooit hebt bijvoorbeeld wanneer je een boodschappen tas optilt. Hierbij zap ik tegenwoordig dus echt meteen weg, want de eetlust vergaat mij compleet van ergernis.Televisie 7

Die maffe muts heeft mij overigens wel aan het denken gezet over mijn eigen  “oeps” momentjes, nou die heb ik dus gewoon niet. Hooguit wanneer ik veel en veel te lang mijn plas op zou houden, niet in de buurt van een toilet ben en opeens in een giga schater bui verzeild zou raken,  waarbij ik hikkend van de lach dubbel sla, dan zou het enigszins mogelijk kunnen zijn, zou kunnen …, Velen van ons roepen immers wel eens, “Ik plas bijna in mijn broek van het lachen” maar om daar dan vervolgens de hele dag met een soort van  absorberende surf plank in mijn slipje voor te gaan lopen? Nou, nee!

Dan kom ik ook nog even terug op die intimiteit van Chilly. Nou, dat is ook weer zo iets. Wanneer je op hun website kijkt, dan zegt er iemand dat ze nergens last van heeft en dan adviseren ze het toch te gebruiken omdat je dit dan zo kan behouden, fris en fruitig dus, ja, ja. Ik ben ook hiermee zo gelukkig dat ik nergens last van heb, maar om het zo te houden moet ik dus eigenlijk wel intiem gaan doen met Chilly? Zie me al met “mijn Chilly” in mijn handtasje, te samen met de Tena light, pak mijn lippenstift en daar liggen ze dan opeens gebroederlijk intiem samen op de grond, zichtbaar voor iedereen…………nou, dat zou voor mij pas een echt Oeps moment zijn!televisie 5

Eigenlijk, schaam ik me gewoon af en toe voor het feit dat je als vrouw volgens de reclame zoveel “ongemakken” hebt.  We lekken aan alle kanten, ruiken niet fris, hebben jeuk etc. Want wij hebben allemaal inlegkruisjes nodig, maandverband dat niet door lekt, tampons die de hele nacht kunnen blijven zitten, Tena’s light die druppels urine opvangen, Tena normaal voor het zwaardere werk en daar boven op, we zijn heel intiem met Chilly, we worden zo lekker neer gezet en je zou bijna  denken dat je niet normaal bent wanneer je jezelf er deels of helemaal niet in herkent.

Begrijp me goed. heb je wel last van één of meerdere van deze “ongemakken” dan is het heel erg fijn dat deze produkten er zijn, je hoeft je er zeker niet voor te schamen, maar je wil er toch ook niet te pas en te onpas, elke keer publiekelijk mee geconfronteerd worden?

Daarbij, je zou toch als man langzamerhand een afknapper krijgen van al die hulpmiddelen die nodig schijnen te zijn voor en in  het intieme gebied van je partner? Ik krijg het als vrouw al, die afknapper, wanneer ik al die vreselijke reclames voorbij zie komen! Weten die mannen veel? Die reclames zijn er immers toch niet voor niets? Wij vrouwen weten echter wel beter! Maar je zit er samen wel naar te kijken ,ondertussen prikkend in je spruitjes. Gênant toch?

Maar goed, ik moest dit even kwijt. Vervelend detail is, dat toen ik  in januari  deze website begon,  ik ook een pagina had gemaakt die ik “Oeps” had genoemd, om daar vreemde en opvallende zaken uit de media te beschrijven. Ik vond het toen een leuke naam. Vandaag heb ik deze pagina van ellende maar omgedoopt naar “Opgevallen in de media” want “Oeps” , dat staat nu synoniem aan druppels urine dankzij Tena, dus vandaar! Genoeg aandacht voor alle domme reclames, wij vrouwen weten zelf heel goed wat te doen wanneer we wel een ‘ongemakje” hebben en hoeven daar niet tig keer per avond aan herinnerd te worden. Punt!  Wanneer het Journaal geweest is, kijken wij echt alleen nog maar via programma gemist en spoelen de reclame door en kijken heel intiem alleen nog maar naar waar we willen kijken. Ik ben nu wel even helemaal uit ge-oepst!

 

 

Hits: 545

2 gedachten over “Reclame en voor de TV eten…………….Oeps, wat smerig!”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.