In juni vorig jaar was ik boos op TUI, heel boos. Zie het blog “Een geweldige vakantie met een waardeloos einde” van 28 juni 2016 over TUI. Terecht was ik toen heel erg boos vond en vind ik nog steeds. Tui heeft toen wel heel vriendelijk contact opgenomen en mij gelijk gegeven. Een tegoedbon van 25 euro gestuurd (welke ik niet eens gebruikt heb bij de boeking, meer moeite dan dat het wat op brengt). Maar het allerbelangrijkste vond ik toen, dat mij toen beloofd is, dat er alles aan gedaan werd en zou worden, om dit soort klachten te voorkomen………….dit jaar gingen we dus weer met Tui naar Kreta. Weliswaar met angst en beven, maar we gingen wel weer. Dus hier een update van de reis met TUI dit jaar.
Angstvallig hield ik al in de gaten of we niet weer met Blue Air zouden vliegen. Dat had voor mij een reden kunnen zijn om van de hele vakantie af te zien, betaald of niet betaald. Ondanks de belofte van TUI, had ik er nog steeds weinig vertrouwen in. Maar gelukkig, bleef er steeds TUI als vlieg maatschappij in onze boeking staan. Dus vol goede moed gingen we weer.
Voor de terug reis werd wel de vlucht tijd veranderd, maar naar een tijdstip waarmee we konden leven. Op een gegeven moment werd zelfs de Dream Liner vermeldt, dat is een groot super de luxe vliegtuig, welke meestal op de wat langere afstanden wordt ingezet. En al gaan we al jaren met Tui op vakantie, was mijn vertrouwen verleden jaar toch zo beschadigd, dat ik de vrees had, dat die Dream Liner helemaal niet ingezet zou worden. En dat er op het allerlaatste moment gewoon weer zo een akelig Bleu Air toestel zou klaar staan, met slechte airco, kapotte stoelen en de lucht van een oude vis stal en waarvan je het gevoel had dat het vliegtuig met tape aan elkaar zat. Voor het eerst was ik vorig jaar echt heel bang en dacht zelfs dat we dit toen niet zouden overleven. Dus dat eerst zien dan geloven gevoel.
Gelukkig dit jaar verliep de heen reis perfect, gewoon met TUI zoals we ook geboekt hadden. O.k. op wat lang wachten na, bij aankomst op Kreta bij de chaotische bagage banden van het vliegveld op Heraklion. Maar dat is nu eenmaal vaak op zo een oud, druk en klein vliegveld. Daar kan TUI niets aan doen, dat is nu eenmaal zo. De transfer van TUI vanaf het vliegveld was, zoals altijd, met een prima bus. Dus zo ver, zo goed.
Na een goddelijke vakantie, weliswaar met een fikse hittegolf, maar ook daar kan niemand wat aan doen en zeker TUI niet. Stonden we dus weer klaar bij het appartement om opgehaald te worden door de TUI bus. Keurig op tijd kwam de mooie bus aan en zaten we heerlijk in de airco op weg naar het vliegveld, waar het vorig jaar zo een chaos was met weinig tot zelfs geen ondersteuning van Tui. We waren enigszins gespannen, maar hielden de goede stemming vast.
We arriveerden op het vliegveld en tot mijn grote verbazing werden we, toen we bij het vliegveld arriveerden, in de bus al toegesproken door een TUI dame die ons vriendelijk en keurig vertelde welke incheck balies en welke gate we moesten hebben en ons vervolgens een prettige reis toe wenste. Wat een verschil met vorig jaar toen we eerst de bus niet mochten verlaten en vervolgens in de hitte aan ons lot overgelaten buiten het vliegveld en in een drukke en lange rij moesten wachten, zonder enige info. We moesten dus buiten blijven staan als kudde volk in de hitte en mochten het vliegveld eerst helemaal niet eens in. Wie moest plassen of door zijn water heen was, had dus pure pech. Wij vervolgens toen zelf iemand van Tui moesten gaan zoeken, om te checken of we wel goed stonden en of we ons vliegtuig op deze manier niet zouden missen. De TUI meneer sprak zeer gebrekkig Engels en dat gaf toen behoorlijk wat verwarring bij alle wachtende passagiers. Kortom grote chaos toen. Maar nu dus perfect en netjes geregeld tot zo ver!
Eenmaal binnen zagen we dat het wel weer heel druk was, dus heel even hielden we ons hart vast, als dat maar weer goed gaat. Maar we stonden nu in ieder geval wel binnen en in de goede rij. Dat was al beter dan vorig jaar. Al heel snel kwam er weer een vriendelijke TUI dame naar ons toe, ze hadden nog een balie geopend en we mochten met haar mee. Dat dunde de rijen aardig uit, bij de balie kregen we keurig van TUI een brief in het Nederlands met uitleg over de Dream liner welke nu gebruikt zou worden. Vol vertrouwen en heel relaxt gingen we dit keer door de douane.
Wat een verschil met vorig jaar zeg! Dezelfde warmte, hetzelfde vliegveld, de zelfde reis organisatie, maar zo totaal anders! Het boarden ging zelfs relaxt en we begaven ons allemaal naar de bus welke ons naar het vliegtuig zou brengen. Nou daar stond hij dan! Wat een prachtig en vooral groot vliegtuig! Het personeel stond vriendelijk bij de deur en eenmaal binnen keken wij onze ogen uit. We hadden 2 stoelen op de 3e rij en zaten met zijn tweetjes, als een prins en prinses, op de grote brede stoelen met allerlei extraatjes en heel veel beenruimte. Heerlijk! In de stoel voor ons zat een beeldschermpje met een film of spelletjes aanbod. Super!
Dus onze heen en terug reizen waren perfect! Wat een ander terug komen dan vorig jaar! Daarom eerlijk is eerlijk………..wanneer ik vind dat iets niet goed gaat, trek ik mijn mond open………maar als het wel goed gaat dan moet ik dat ook doen. Dus bij deze!
Dus TUI jullie hebben ons vertrouwen weer terug gewonnen en we gaan er van uit dat dit zo zal blijven bij onze volgende reizen!
Tui bedankt!
Hits: 422
In de wolken zijn, heet zoiets.
Mooi positief verhaal, wat je zegt” ook de goeie dingen vermelden”