UPDATE, DANKZIJ DE BEMIDDELING VAN MIJN RECHTBIJSTAND VERZEKERING HEBBEN WIJ INMIDDELS HET GELD TERUG GESTORT GEKREGEN!!!!!
In oktober vorig jaar hebben wij meteen toen wij terug kwamen van een ruime week Kreta, gekeken naar tickets voor juni 2020. Omdat wij vaker Cheap tickets hadden gebruikt, daar tot dan toe heel goede ervaringen mee hadden, liet ik de tickets door hun uitzoeken. Zodat wij zelf via Griekse vrienden het hotel voor een bepaalde periode konden gaan boeken, met de garantie op zee zicht. Al snel kwamen er tickets te voor schijn die ons helemaal bevielen en de prijs was ook heel redelijk. Dus tickets meteen geboekt en betaald. Gelukkig had ik de bagage en de stoelen nog niet geboekt, wat ik overigens normaal wel altijd deed. Ik dacht “dat doen wij later nog wel, tijd zat”. Wat een geluk achteraf, want dan had het reeds betaalde bedrag nog hoger uit gevallen.
Ik informeerde het hotel dat wij op 18 juni zouden arriveren en 5 juli weer zouden vertrekken. Als snel kreeg ik een bevestiging dat de gewenste kamer voor ons gereserveerd was. Dus dat was goed geregeld. Het idee alleen al maakte ons vrolijk en we gingen de wintermaanden in, met de wetenschap dat de vakantie in kannen en kruiken was.
Tja, toen werd het maart en net als iedereen werden wij ook overvallen door het corona virus. Omdat mijn dochter hoogzwanger was, gingen onze zorgen meer naar haar uit, dan dat wij ook maar een seconde aan de vakantie dachten. Het gezond blijven met zijn allen speelde uiteraard de hoofdrol en de lockdown goed doorkomen was ook een dingetje.
De tijd tikte verder en al snel kwamen er berichten dat dit wel eens langer kon gaan duren dan wij met zijn allen verwacht en gehoopt hadden. Gelukkig werd er een gezonde kleindochter geboren en dat nam al een hele zorg weg. Iedereen in onze omgeving bleef gelukkig ook gezond.
De eerste berichten van geannuleerde vakanties sijpelden in Maart al langzaam maar zeker binnen. Gevlogen werd er inmiddels bijna helemaal niet meer en het was in de lucht nog nooit zo rustig geweest als op dat moment.
Al snel begrepen wij dat de door ons zo vroeg geplande vakantie in Juni wel eens in het water zou kunnen vallen. Daarbij rees ook de vraag op, of wij zelf nog wel weg zouden willen gaan, als dit al zou kunnen. Uiteindelijk wist niemand zeker hoe het met het virus zou gaan verlopen, hier bij ons, maar ook in het buitenland. Als er al vluchten zouden gaan, willen wij dan nog wel mee? Maar die vraag werd al snel voor ons beantwoord. Er waren geen vluchten richting Kreta en de Griekse grenzen waren ook nog eens gesloten voor toeristen. Dus duidelijk, de vakantie ging niet door. Jammer, maar wel begrijpelijk.
Nu hoorden wij ook dat de luchtvaart maatschappijen en agentschappen het heel zwaar, moeilijk en zeer druk hadden. Ook begrijpelijk. Ook Cheap tickets had uiteraard met extreme aantallen annuleringen te maken. Maar dat zij officieel de vlucht zouden annuleren, al was het maar via een kort berichtje, was toch niet te veel gevraagd.
De hele maand mei hadden wij dus vanuit Cheap ticket op zijn minst een annulering verwacht en wij hadden toen ook nog met een voucher genoegen willen nemen, om te voorkomen dat zij als bedrijf in de problemen zouden komen. Wij lieten Cheap ticket geduldig met rust om ze niet nog meer te belasten.
Het werd juni, nog maar 18 dagen te gaan voordat wij hadden moeten vliegen en wij hadden nog helemaal niets gehoord. Nu dus toch maar wel even een mailtje gestuurd naar Cheap tickets, die verder helemaal niet te bereiken waren overigens.
Al snel kregen wij een zeer nietszeggend standaard mailtje terug, waarin stond dat wij bericht zouden krijgen als onze vlucht geannuleerd zou worden. Nou jullie raden het al…………..dat bericht hebben wij tot op de dag van vandaag nog steeds niet gehad. Aankomende maandag hadden wij eigenlijk al weer terug moeten vliegen en we hebben nog helemaal niets van Cheap tickets mogen vernemen.
Dus vorige week weer een mail gestuurd en jullie raden het al, hetzelfde niets zeggende standaard mailtje werd weer gestuurd als antwoord. Inmiddels was ik er al achter dat het regende van de klachten over Cheap tickets, die volgens velen het geld van de lucht vaartmaatschappijen wel al terug had gekregen van de geannuleerde vluchten.
De klanten kregen echter helemaal niets daarvan, behalve dat ene stomme mailtje.
Ondertussen biedt Cheap tickets wel al weer nieuwe tickets aan voor de komende maanden, daar hebben ze dus wel tijd voor. Er zijn klanten van hun, die nu al maanden op hun geld wachten, dus ik heb hier een slecht gevoel over. Het enige wat weg vliegt is ons geld vrees ik.
Alle begrip voor de bedrijven die door de onvoorziene zaken die gebeuren door het corona virus het zwaar en moeilijk hebben. Veel bedrijven hebben daar min of meer mee te maken gehad en nog steeds mee te maken en dat is heel triest.
In het begin van de Corona, werden veel bedrijven hiermee overvallen. Maar inmiddels wisten zij als Cheap tickets al geruime tijd, dat de door hun geboekte reizen geen doorgang konden vinden, waar zij vervolgens naar hun klanten toe niets mee hebben gedaan. Zij hadden duidelijker naar hun klanten moeten communiceren hier over. Als zij dan tevens om ons geduld en begrip hadden gevraagd, dan hadden wij nog netjes even afgewacht. Dat wij niet konden vliegen begrepen wij zelf ook wel. Maar vervolgens gewoon helemaal niets laten horen, onbereikbaar zijn? De klanten als het ware gewoon negeren? NO WAY!!!!
De tijd van een voucher accepteren is voor ons nu dan ook helemaal voorbij, want wij willen NOOIT meer met Cheap tickets vliegen. Ons vertrouwen is nu compleet weg. Wij willen zo snel als mogelijk het door ons betaalde geld terug!
Via mijn recht bijstand verzekering heb ik nu een klacht ingediend en zij hebben inmiddels contact opgenomen en gaan er mee bezig. Jammer dat dit op deze manier moet, maar daar heeft Cheap tickets het zelf nu naar gemaakt.
Cheap tickets is overigens aangesloten bij de ANVR, waardoor je als klant denkt dat je veilig kunt boeken. Maar ondertussen hangen de meeste klanten van Cheap tickets tussen de wal en het schip en kunnen nergens terecht en waarschijnlijk fluiten naar hun centen.
Ik begrijp niet dat zij hiermee weg kunnen komen, maar wel gewoon weer reclame mogen maken voor nieuwe tickets alsof er niets aan de hand is. Ik wacht nog even af wat mijn recht bijstand zegt en anders zal ik toch nog verder via de media proberen hier aandacht voor te vragen, want zo ga je niet met klanten en hun geld om. Als dit zou betekenen dat Cheap tickets om zal vallen, dan is dat heel triest, maar verder geen groot verlies naar mijn mening. Dit hebben zij nu over zich zelf afgeroepen.
Een bedrijf wat zo slecht en respectloos of beter gezegd totaal niet communiceert is in mijn ogen een bedrijf wat het niet waard is om voort te bestaan. Ik ben benieuwd of zij hier nog wat aan gaan doen….want zo veel ontevreden klanten….als bedrijf moet je dan toch echt even goed achter je oren gaan krabben en je niet maanden lang blijven verschuilen achter drukte vanwege Corona…..
Of wij het geld ooit nog terug krijgen? Ik weet het niet, ik hoop het wel, want ook wij moeten hier hard voor werken. Maar dat ik boos ben…..dat begrijpt een ieder denk ik wel……….hebben jullie zelf ook dezelfde of soort gelijke ervaringen met Cheap tickets dan hoor ik dat graag van jullie!!
Hits: 392
Sterkte oma wat een rot streek dat ze niets laten horen zo ga je niet met je klanten om het is bij hun ikke en de rest kan …..
Dat vinden wij ook het ergste. Druk of niet, een simpele annulering met het verzoek om geduld te hebben, had voldoende geweest. Dan hadden wij ook nog vouchers geaccepteerd. Maar gewoon niets laten horen en onbereikbaar zijn……onaanvaardbaar!!!! Nu is de recht bijstand verzekering er mee bezig, maar jammer dat anderen nu moeite moeten doen voor iets waar zo simpel een oplossing voor had kunnen zijn. Wij boekten vaker bij Cheap tickets, maar nu NOOIT MEER!!!!!
Dag Oma, dus rechtsbijstands verzekering inschakelen helpt???
Hallo Jeannette, ja bij ons dus in ieder geval wel. Wij hebben inmiddels het totale bedrag terug ontvangen! 🙂